|

M-am plictisit!

()

Sunt afirmații pe care le putem auzi în jurul nostru spuse de copii, adolescenți, adulți, persoane în vârstă, în egală măsură (nu am statistică, dar dacă veți ciuli urechile, veți auziți corul plictisiților).

Putem cu ușurință să spunem ”M-am plictisit!”, dar nu realizăm care este impactul plictiselii asupra creierului și sănătății mintale.

As vrea să-ți ofer o altă perspectiva, dincolo de definiția de DEX.

Ce resimte cel/cea în cauză?

O lipsă!

Un gol!

Când cineva spune că se plictisește simte o lipsă de stimulare care poate fi informațională sau emoțională.

Poate fi lipsa persoanelor, în special a celor dragi sau poate fi nevoia subconștientă de mișcare, acțiune.

La această lipsă, gol cum reacționăm?

Cel mai frecvent prin accesul la rețele de socializare, tabletă, jocuri care oferă rapid stimularea de care este nevoie.

Numai că efectul este de scurtă durată, apoi este nevoie de și mai multă stimulare, producție de oxitocină, serotonină, dopamină sau endorfine, în funcție de situație.

Ce înseamnă aceste substanțe?

oxitocina ne oferă senzația de siguranță în preajma altor persoane

serotonina produce senzația de a fi respectat de către alții și aduce sentimentul de mândrie constructivă

dopamina este echivalentă cu producerea bucuriei de a găsi/realiza ceva care să satisfacă nevoile individuale

endorfina este utilă în mascarea durerii.

Cu alte cuvinte, când ceva sau cineva lipsește, apelăm la înlocuire rapidă prin stimularea secrețiilor din creier. Numai că nevoile cresc progresiv cu percepția de gol care se menține în continuare.

Lipsa sau golul pot să apară și din faptul că mereu, mereu avem aceleași gânduri, emoții, acțiuni și asta conduce spre oboseala cronică – un prim semn este plictiseal.

Mai multe aici:

Deci, soluția este înlocuirea golului/lipsei:

– să avem obiective clare de atins, indiferent de cât de mici sunt acestea, obiective care să fie mereu reamintite, adaptate momentului și capacității individuale

educarea inteligenții emoționale pentru a ști ce și cum să facem cu emoțiile care apar

timp de calitate cu copii

– exercițiu fizic, joc, mișcare în aer liber, interacțiune fizică

limitarea timpului petrecut pe rețele socializare, cu jocuri online.

Sănătatea (fizică, emoțională, mentală și spirituală) se menține și se consolidează prin obiceiuri constructive.

Cu drag,
Paula

Cât de mult te-a ajutat acest articol?

Click pe steluță și votează articolul!

Votul mediu / 5. Număr voturi:

Niciun vot până acum! Fii prima care votează acest articol.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *